Share This

MasterClass Social Media

Niets mooier dan kennis delen. In de loop der jaren heb ik veel presentaties en workshops over Social Media gegeven. Veel strategieën gemaakt en ook bij de uitvoering geholpen. Onder andere voor De Efteling, Parktheater Eindhoven, Lumens Groep, Politie Brabant en Avnet. Ik kom op board level en op de werkvloer. Ik zie veel marketeers en communicatie adviseurs worstelen met Sociale Media. Hoe incorporeer ik het in de bedrijfsstrategie? Waarom werkt het niet zoals we willen? Kan ik er netwerkvoordeel uit halen? Wat is de ROI? Hoe krijg ik mensen enthousiast? Moet ik regels opstellen? Is er een plan of strategie nodig en hoe maak ik dat? Wat is er allemaal te koop? Welke media zet ik waar in? Na afloop van de MasterClass heb je een antwoord op al deze vragen. Ben je een marketeer, marketingmanager, communicatiemanager, zzp’er of communicatie-adviseur en wil je van de hoed en de rand weten dan is deze MasterClass voor jou. Basiskennis is voldoende.

Doelen:

-De huidige stand van zaken en welke doelgroep waar zit. Bijkomende
vraag is dan waar je jezelf en/of bedrijf moet begeven.

-Het kunnen schrijven van een Social Media plan en het incorporeren in het
marketingplan en visie en missie van een bedrijf

-De ROI van Sociale Media

-(leren van) Concrete business cases

-Social Media strategie en guidelines kunnen bepalen

-De juiste Sociale Media toepassen en handreikingen voor lead generation en netwerken online

 

Programma 

9:30-10:45 en 11:00-12:00
-Introductie en presentatie Social Media. Waar staan we nu? Wat is er? Waar gaan we 
heen? Behandeling LinkedIn, Facebook, Twitter, Pinterest, Tumblr, YouTube, Foursquare,
Google + en Instagram en de rest van het online landschap. Wat kun je met bijvoorbeeld WhatsApp of Snapchat?  Een reis langs de Social Media velden. Een
 momentopname en kort wat trucs and tips.

 

12:00-13:00

Lunch bij ‘Onder de Leidingstraat.’

 

13:00-14:30

-Diepgang 1: wat is het verschil met de offline wereld? Waar liggen de
 verschillen binnen de diverse social media? Hoe gaan mensen met
 elkaar om? Nadrukkelijk geen regeltjes maar gebruikservaring van
 mijzelf (zowel zakelijk als privé) van de afgelopen vijf jaar. Met duidelijke 
tips hoe je de offline met de online wereld kunt koppelen en met name
 wat online wel en niet werkt. Inclusief diverse (eigen) businesscases.

 

14:45-15:30

-Diepgang 2:  Social Media strategie. Ingebed in de
 corporate (marketing) strategie. In concrete stappen.

 

15:30-16:45

Bespreken en uitwerken van een concrete case of cases. Plan van
 aanpak, strategie, regels en voorbereiding uitwerking. Case op basis van
 concrete input.

 

Maximaal 3 cursisten per dag

 

 

Plaats: In Eindhoven op Strijp-S, Kantoor DOK040, Torenallee 36-22, 5617 BD Eindhoven

 

 

Prijs:   395 Eur Ex BTW pp., inclusief koffie/thee/frisdrank, lunch en parkeren

 

 

Wanneer: In overleg.  Individuele trainingen behoren ook tot de mogelijkheden!

 

 

Inschrijven: mail, tweet, DM of bel me. Na bevestiging per e-mail doe je mee